MET is een verzameling van (veelal regionaal) opleidingsaanbod dat als doel heeft om zorgorganisaties in staat te stellen om technologie en digitalisering structureel een plek te geven in hun werkprocessen. Het leertraject MET helpt organisaties en medewerkers met de implementatie van de innovatie, de verwerving van de benodigde competenties en vaardigheden bij medewerkers en een goede borging. Hierdoor is de organisatie beter in staat te anticiperen op (toekomstige) technologische ontwikkelingen.

Het MET biedt handvatten voor de implementatie en inbedding van (zorg)technologie en digitalisering binnen zorgorganisaties.

MET

Onderdelen MET

Concreet bestaat MET uit vier onderdelen:

  1. Tech@doptiespel: Het tech@doptiespel is een spel waarbij zorgmedewerkers in gesprek gaan over technologie en digitalisering door middel van het (online) tech@doptiespel.
  2. Masterclasses: De masterclasses geven inzicht in het vraagstuk binnen de organisatie, de behoefte om te ontwikkelen op dat vraagstuk en het management instrumentarium dat daarvoor beschikbaar is.
  3. Werk-leertrajecten: Op basis van de inzichten uit de masterclasses kunnen organisaties deelnemen aan een werk-leertraject, waarbij organisaties de mogelijkheid hebben om met een eigen vraagstuk aan de gang te gaan
  4. Leerarrangementen: In het leerarrangement worden zorgmedewerkers opgeleid tot ‘deskundige’ rondom (zorg)technologie, zodat in de toekomst deze collega andere collega’s kan begeleiden en ondersteunen bij het gebruik van (zorg)technologie in de organisatie